Dokáže reality show vytvořit influencera?

Samuel Beniak | 23. 12. 2022
Dokáže reality show vytvořit influencera?

V Brand Boostu je naše guilty pleasure sledování reality show. Když se ke všemu naše kolegyně Tamara přihlásila do Love islandu, bylo jasno, vytvoříme case study. Chtěli jsme se navzájem motivovat ke sledování a také posoudit, zdali reality show mohou tvořit influencery. Je zcela jasné, že samotný pořad nestačí k vytvoření hotového influencera. Dává však účastníkům výhodnou startovací pozici a dokáže přivést řadu nových sledujících. Je to však pouze první etapa jejich života jako influencerů.  

Sbírali jsme data o sledujících

Zaznamenali jsme si čísla každého účastníka při vstupu do vily a ke dni ukončení vysílání. Data nám ukázaly spoustu zajímavých věcí, třeba to, že pokud takovou soutěž vyhrajete, neznamená to automaticky největší nárůst sledujících. Není to však jediná věc, kterou naše data ukázaly. Zde jsou další výsledky, které stojí za zmínku.

Výherci nejsou v TOP 3

Jak jsme již zmínili, Kryštof a Denisa, kteří Love Island 2022 vyhráli, nejsou ani v TOP 3. Kryštof měl před vstupem do vily cca. 4 600 sledujících a po skončení show 47 000. To je nárůst o 922 %, avšak ani to nestačí na místo v top 3. Jeho partnerka Denisa měla při vstupu do vily cca. 4 209 sledujících a po skončení 74 791. V procentech vyrostla o 1 777 %. Avšak ani tato čísla nestačila na umístění v top 3, ačkoliv odešli jako absolutní vítězové.

Kdo je v TOP 3? 

Pokud se divíte, že ani takový růst nestačil na top 3, tak v našem grafu zjistíte, kdo obsadil první příčky, včetně nárůstu sledujících. 

TOP influencer

Již před vstupem do soutěže byla známou osobou na instagramu i ve světě modelingu. Její účast ji však téměř zdvojnásobila počet sledujících a zajistila tak jasné první místo v jejich počtu. Ačkoliv procentuálně to vychází na růst “pouze” o 96 %, na čísla už je to slušných 107 000 sledujících. Natálie Kočendová proto odchází jako vítěz v kategorii “TOP INFLUENCER”.

Kdo je největší skokan?

Jasným vítězem v procentuálním nárůstu sledujících je Radek. Miláček žen a sympatický kluk, který ve vile strávil pěknou řádku dní vyrostl na Instagramu o 6 706 %. Jeho počáteční stav byl 648 sledujících při vstupu do vily, po jejím opuštění je to již neskutečných 44 100. Takovýto nárůst je obrovský a v procentech zkrátka neměl konkurenci, nikdo nevyrostl více. 

Pořadí dle pohlaví

Pro přehled jsme také udělali srovnání dle pohlaví. Vybrali jsme top 6 účastníků z řad mužů i žen a přichystali je vám do přehledné tabulky.

Dokáže tedy reality show stvořit influencera?

Je dobře vidět, že je pro to dokonalý předpoklad. Reality show zkrátka otevírají dveře do světa influencerů a zajímavých možností. Influenceři chtějí růst a mít velké počty sledujících. Díky tomu mohou navázat spolupráce, lépe se prosadit a ovlivnit životy lidí. Dle údajů, které jsme sesbírali je tak jasně vidět, že tyto formy pořadů mají úžasný předpoklad pro splnění touhy stát se influencerem. Je však důležité zaujmout diváky, působit sympaticky a po skončení tvořit hodnotný obsah, kterým si zajistí růst, ale také udržení stávajících fanoušků.