Jak za pomoci edukace prodávat bazénovou chemii

Samuel Beniak | 30. 12. 2022
Jak za pomoci edukace prodávat bazénovou chemii

Bazénovou chemii potřebuje každý, kdo má bazén, či vířivku. Není to přirozeně tak zajímavý produkt a lidé často neví, jak správně využít, co si koupili. S naším klientem Chlorito.cz jsme se rozhodli, že edukaci spojíme s prodejem. Nechtěli jsme psát nudné články, dávat spousty příspěvků na sociální sítě a nebo vymýšlet opětovně kolo. Sáhli jsme po newsletterech, mysleli jsme i na to, že obsah je král a lidi nesmíme nudit. Tak vznikl miniseriál “Seňor Chlorito”

 

Jaký sortiment má Chlorito?

Chlorito nabízí širokou škálu bazénové chemie. Bratři Fukovi, kteří firmu vlastní jsou vystudovaní chemici a proto si mohou dovolit produkty vyrábět sami. Snižují si tím náklady na výrobu a dokáží na trh dostat produkt, který funguje a konkurence ho nemá. Jsou trochu inovátoři, ale zároveň klienti. Proto chtějí vidět úspěch a úspěšné tržby.

 

Jaký byl cíl?

Cílem bylo popsat potenciální problém, který mají s bazénovou vodou a ihned nabídnout produkt, který ho řeší. Pokud vlastníte bazén, pravděpodobně se setkáte s pojmem pH, chlor, zelené řasy – s tímto nejčastěji. Mít bazén totiž není jen o radosti, ale také starosti. Proto lidé při čtení newsletteru pochopí, že my víme, jak jejich problém vyřešit. Vzpomenou si na náročné čištění bazénu a produkt vloží do košíku. Cílem tedy bylo edukovat a zároveň prodávat. Částka, kterou jsme si stanovili bylo prodat zboží za 400 tisíc korun.

 

Proč jsme nesáhli po automatizaci? 

Prodej bazénové chemie je sezónní záležitost. Největší boom zažívá při odzimování bazénu v květnu a poté až do konce srpna. Následně nákupy opadají, zcela logicky, když se lidé nekoupají. Zároveň jsme nepotřebovali vytvářet automatizaci, v našem případě bylo nejlepší rozesílat v květnu. Lidé začínají myslet na bazén a my se jim vhodně připomeneme. Pokud jim chybí bazénová chemie, je větší šance, že nakoupí. 

 

Zpracování rozesílek

Sáhli jsme po běžném formátu automatizací, který jsme přenesli do běžných rozesílek. Miniseriál o bazénové chemii, 5 dílů nabitých informacemi, ale tak, abychom nenudili. Jednoduché a čtivé věty, informace v bodech, zkrátka to, co lidé chtějí číst a bude je bavit číst. Níže se můžete kouknout, jak jsme zpracovali některé mailingy.

 

Nezaměřili jsme se jen na konvenční údržbu bazén

Nabídli jsme lidem také informace navíc, aby nemysleli jen na starosti. Přidali jsme proto do miniseriálu díl o solárních sprchách. Ty ohřívají vodu sluníčkem a stačí jim přívod vody. Dodali jsme do copy informace, proč je fajn mít sprchu na zahradě. Zabráníte znečištění bazénu a nebo se můžete po náročném dni příjemně opláchnout. Přidali jsme zkrátka něco navíc, něco, co se lidem může líbit.

 

Co si z naší kampaně vzít 

Edukace zákazníků a zároveň prodej nemusí být tak složité skloubit. Nadstandard v podobě znalostí, které předáte zákazníkovi může mít zajímavý dopad na tržby. Zvýšení konverzí, budování brandu a opakované nákupy. Vytvořit podobný miniseriál nezabere velké množství času, ten se v našem případě navíc rychle zaplatil a klientovi jsme vygenerovali pouze skrze 5 rozesílek skoro 450 tisíc korun. V našem případě jsme také naplnili představy klienta a podpořili tak prodeje ještě před startem hlavní koupací sezóny. Nebojte se proto sáhnout i vy po edukaci zákazníka, na našem příkladu lze jasně vidět, že se to může skvěle vyplatit. 

Vzdělávat zákazníky zkrátka nemusí být nuda, lze na to jít zábavně, chytře a k tomu prodat zboží.