Jak televizní spot zvýšil povědomí o značce a příliv návštěv

Admin | 11. 2. 2025
Jak televizní spot zvýšil povědomí o značce a příliv návštěv

Kontext

V prosinci 2024 jsme spustili televizní reklamní spot na kanálu Seznam.cz TV s cílem podpořit povědomí o značce a získat více návštěv na webu.

Cíle kampaně

  • Podpora brandu
  • Zvýšení důvěryhodnosti značky

 Realizace

Reklamní spot byl vysílán na kanálu Seznam.cz TV od 22. prosince do 29. prosince. K propagaci byl zvolen sponzoring, který běžel u oblíbených pohádek v různých časech, a to jak v hlavním vysílání, tak i reprízách. Hlavní výhodou balíčku bylo vysílání na Štědrý den během nejoblíbenější české pohádky Tři oříšky pro Popelku. Celkem Televizi Seznam sledovalo v rámci vánočního období 2,8 mil diváků. (Samotnou Popelku celkem zhlédlo, včetně její reprízy, více než jeden a půl milionu diváků.)

 

Klíčové výsledky: Srovnání roku 2024 a 2023 =>  zvýšený zájem o brand

  • Počet návštěvníků webu povlečemevás.cz se téměř zdvojnásobil (+95 %) oproti stejnému období v roce 2023.
  • Vyhledávání značky na internetu vzrostlo o 283 %, přičemž na Seznamu hledali uživatelé značku PovlečemeVás o 780 % více než před rokem.
  • Přímé návštěvy webu vzrostly o 130 %
  • Uživatelé strávili na webu o 40 % více času než v roce 2023 a o 15 % více času než během hlavní sezóny (listopad, prosinec).
  • Počet interakcí na webu (procházení stránek, nákup) vzrostl o 68 %.

Nejzajímavější rozdíly – před a během kampaně

  1. Vyhledávání značky na Googlu vzrostlo z 40 na 350 denně (+775 %).
  2. Nárůst byl značný také na Seznam.cz, kde návštěvnost vzrostla o 215 %. 
  3. Přímé návštěvy webu během kampaně (22.–29. prosince) vzrostly o 37 % a návštěvníci zde strávili o 30 % více času než týden před kampaní.
  4. Google Trends potvrdil zvýšený zájem o značku – vyhledávání prudce vzrostlo mezi 22. a 28. prosincem, po skončení kampaně se postupně vrátilo k normálu.

Shrnutí

Televizní spot v prosinci 2024 nejen splnil stanovené cíle, ale v některých oblastech je výrazně překonal. Kampaň byla zaměřena na budování povědomí o značce a zvýšení její důvěryhodnosti, což se odrazilo ve výrazném růstu návštěvnosti webu i kvalitě zapojení uživatelů. Zároveň se podařilo vygenerovat i zajímavé tržby. Velkým překvapením bylo nečekané množství objednávek během svátečních dnů 25. a 26. prosince, kdy bývají prodeje obvykle nízké. V těchto dnech se tržby vyšplhaly vysoko nad očekávání, což podtrhuje efektivitu televizní kampaně.

Chcete i vy využít sílu televizní reklamy a přilákat nové zákazníky? Kontaktujte naši agenturu Brandboost a my vám rádi vytvoříme strategii šitou na míru. Společně dosáhneme výsledků, které vás překvapí.