Remarketing: Jak znovu oslovit návštěvníky webu a přivést je zpět – 2. část

Admin | 14. 5. 2025
Remarketing: Jak znovu oslovit návštěvníky webu a přivést je zpět - 2. část

V minulém článku jsme si ukázali, proč je remarketing důležitý a jak může pomoci přivést zpět návštěvníky, kteří z webu odešli bez konverze. Teď se však podíváme na krok, který rozhoduje o úspěchu celé remarketingové strategie a to je „výběr správného publika“.

Jaká se dají připravit publika a jaká jsou jejich možná využití?

Aby remarketing fungoval, tak není potřeba pouze zvolit správný reklamní kanál, ale i správné segmenty publik. Díky vytvoření smysluplných publik se zvyšuje šancem že takové reklamy budou fungovat a budou mít efektivní návratnost investice.

Publika se dají vytvořit například na:

  • Návštěvníky konkrétních stránek – Například konkrétního produktu, stránky s kontakty, ceníku apod.
  • Návštěvníky, kteří odešli z procesu konverze – Například opustili nákupní košík, nedokončili vícekrokový formulář apod.
  • Návštěvníky, kteří na webu strávili více než XY času – Širší publikum, které obsahuje relevantnější uživatele.
  • Uživatelé, kteří interagovali s příspěvky nebo videi na sociálních sítích – Publikum, které už o vás má nějaké povědomí ale nikdy nemuselo být na webu.
  • Návštěvníci, kteří přišli z určité kampaně nebo zdroje – Pro vytvoření určité posloupnosti reklam. Například: Videli youtube video > Přišli na web > Ukážeme reklamu, která dál propaguje službu z youtube videa
  • Zákazníci po nákupu – Například můžeme uživatelům ukazovat reklamy na příslušenství k produktu, který si u nás právě zakoupil.
  • Retence zákazníků – Například zobrazovat reklamy zákazníkům, kteří si zakoupili spotřební zboží a za nějaký čas budou muset koupit znovu.

Jaký typ remarketingu funguje pro určité typy byznysu

Ne každý typ remarketingu se hodí pro každý typ podnikání. Jinak budete tvořit publika a cílit pro eshop, jinak pro službový web, jinak pro B2B byznys. 

E-shopy

  • Nejúčinnější je dynamický remarketing a opuštěný košík.
  • Délka publika 0-14 dní od poslední návštěvy. Uživatelé nakupují většinou rychle a nemají větší potřebu rozhodování,

Služby

  • Nejúčinnější je remarketing na konkrétní stránky, jako je kontakt, ceník, rezervační nebo kontaktní formulář.
  • Délka publika může být až 30 dní v závislosti na službě. Jinak se bude uživatel rozhodovat přijít na masáž a jinak bude vybírat řemeslníka na rekonstrukci koupelny.
  • V případě opakovaných služeb se dá využít i publikum na retenci uživatelů. Například reklamu na masáže opakovat po 30 dnech.

B2B

  • Nejúčinnější je remarketing na konkrétní stránky, jako je kontakt, ceník, o nás, služby.
  • Délka publika zde může být až 90 dní. V případě velkých zakázek je rozhodovací proces dlouhý a je důležité se stále připomínat.

Jak vyhodnocovat, jestli remarketing skutečně funguje tak, jak má?

I remarketingová kampaň nemusí být efektivní. Jelikož se jedná o zpětné oslovování uživatelů, kteří už vaši firmu znají, měl by být remarketing tím nejefektivnějším. Sledujte tedy převážně tyto metriky:

1. Konverzní poměr

Ten bývá různý v závislosti na typu podnikání, ale remarketingová kampaň by neměla mít nižší konverzní poměr, než akviziční na úplně nové uživatele. Pokud by tomu tak bylo, je potřeba zvážit vybrané segmenty publik a jeho cílení.

2. CTR, neboli Click-through rate

Metrika, kterou je dobré sledovat napříč všemi kampaněmi. CTR udává míru prokliku, nebo chcete-li, míru zaujetí reklamy. Nízké CTR značí, že reklama uživatele nezaujala a tak nemají důvod na ní kliknout. V případě remarketingových kampaní by CTR nemělo klesnout pod 1 procento.

3. Frekvence zobrazení, nebo četnost

Příliš vysoká frekvence a časté zobrazování reklamy jednomu uživateli může být ve výsledku nežádoucí. Pokud budou reklamy uživatele až moc otravovat, je možné, že se naopak rozhodne konverzi neudělat. Snažte se držet frekvenci zobrazování u RMK publik do 20.

Závěr

Remarketing je silný způsob, jak se připomenout lidem, kteří u vás byli ale nestali se zákazníky. Ať už prodáváte produkty v e-shopu, nebo provozujete kosmetické salóny nebo jste velká IT firma, remarekting nabízí možnosti jak pomoci právě vašemu byznysu zvyšovat obrat a přivádět nerozhodné zákazníky ke konverzi. Ke správnému remarketingu je vždy potřeba mít správně nastavenou webovou analytiku, správně nastavená, rozčleněná a smysluplná publika v reklamních systémech, a schopnost a ochotu testovat a vyhodnocovat jeho přínos. Nezapomeňte také na všechny právní náležitosti při používání vlastních seznamů zákazníků a na správně nastavené souhlasy cookies na webu, bez kterých je takové cílení nezákonné.

A pokud by se vám takové cílení líbilo ale nejste si jisti, jestli vše správně zvládnete nastavit, tak vám s ním rádi pomůžeme. Nastavíme vám webovou analytiku, vytipujeme vaše ideální publikum a jeho délku a nastavíme vše od spuštění až po pravidelnou optimalizaci a reporting.