Remarketing: Jak znovu oslovit návštěvníky webu a přivést je zpět – 1. část

Admin | 6. 5. 2025
Remarketing: Jak znovu oslovit návštěvníky webu a přivést je zpět - 1. část

Drtivá většina uživatelů, kteří na web přijdou, konverzi, ať už nákup nebo odeslání kontaktního formuláře, nezanechají. Neznamená to ale, že o váš produkt nebo služby neměli zájem. Běžné chování uživatele je takové, že potřebuje čas si to rozmyslet, případně porovnat s konkurencí. Pokud takový uživatel projde další 4 konkurenty, je možné, že na vás si už nevzpomene a konverzi zanechá jinde. A právě tady přichází na řadu remarketing, který vás bude uživatelům připomínat a přivede je na web zpět.

V tomto článku vám řekneme:

  • Co je remarketing
  • Jaké jsou možnosti remarketingu, jeho typy a reklamní platformy
  • Jaká se dají připravit publika a jejich možná využití
  • Jaký typ remarketingu funguje pro určité typy byznysu
  • Jak vyhodnocovat, jestli remarketing skutečně funguje tak, jak má

Co je to remarketing?

Remarketing, nebo také retargeting, je typ online kampaní, které cílí na uživatele, kteří již přišli do kontaktu s vaším webem. Cílem remarketingu je udržet vaší značku v povědomí, popostrčit uživatele k dokončení nákupu nebo naopak nabízet další produkty a služby již stávajícím zákazníkům. Takovéto cílení bývá většinou to nejkonverznější a z hlediska návratnosti to nejlepší. 

Jaké jsou možnosti remarketingu, jeho typy a reklamní platformy?

Remarketing představuje řadu možností, jakým způsobem uživatele oslovovat.

1. Remarketing uživatelů z webu

Nejčastější forma remarketingu. Pro jeho fungování je potřeba mít nastavenou webovou analytiku, sbírat data o uživatelích (aktuálně stále nejvíce přes cookies, ale tento způsob bude pomalu ustupovat), a tato data správně posílat do reklamních systémů. Pomocí tohoto remarketingu se dá cílit například na uživatele, kteří přidali produkt do košíku ale žádný nákup nedokončili, nebo například došli na stránku s kontaktním formulářem ale neodeslali ho. Používá se na Skliku, Google Ads, Microsoft Ads i v síti Meta. Sklik a Meta mívají lepší výsledky, než Google Ads.

2. Remarketing uživatelů ze sociálních sítí

Nepříliš známý a využívaný způsob, který je ovšem velmi výkonný. Cílit můžete na uživatele, kteří vám komentují příspěvky na Facebooku nebo Instagramu, sdílejí je nebo jen lajkují. Tito uživatele už o vás ví, projevili určitý zájem a nebudete pro ně úplně neznámá firma. Tak proč je nezačít oslovovat i reklamou s vašimi produkty nebo službou? Právě pomocí remarketingu je toto možné a můžete tak získat řadu nových zákazníků. Používá se v síti Meta, případně i LinkedIn.

3. Dynamický remarketing

Velmi podobná forma remarketingu uživatelů z webu, ovšem zaměřená specificky na e-shopy. Při správném nastavení měření se odesílají data do reklamních systémů o konkrétních produktech nebo produktových kategorií, které si daný uživatel prohlížel nebo přidával do košíku, a tyto konkrétní produkty se mu budou zobrazovat v reklamách. Zvýší se tak šance, že uživatel se daný produkt vrátí zakoupitTento typ remarketingu je pro e-shopy jako ten nejefektivnější způsob reklamy, které můžete mít. Tedy za předpokladu správného nastavení. Používá se v síti Meta a na Skliku, které je spárované se zboží.cz.

4. Remarketing vlastních publik

Jedná se o oslovování uživatelů z vlastní databáze kontaktů. Nejčastěji pomocí e-mailových adres, které se nahrají do reklamních účtů, ty poté spárují adresy ke konkrétním uživatelům a tak se na ně dá opět zacílit reklama. Jedná se tedy o uživatele, kteří vám už kontakt zanechali, znají vaší firmu a jsou nějakým způsobem s vaší firmou spojení. Tento typ remarketingu se hodí například na oslovování neaktivních nebo starých zákazníků, kteří již na webu dlouhou dobu nebyli, a nehodí se proto zmíněné první řešení. Stejně jako první varianta, používá se na všech důležitých reklamních kanálech v České republice.