Od konceptu k realitě: jak vznikl nový design webu pro Revolt.BI

Lukáš Haubelt | 5. 2. 2024
Od konceptu k realitě: jak vznikl nový design webu pro Revolt.BI

Hlavní cíl: 

Konzultačně implementační společnost Revolt.BI, specializující se na analýzu dat, přistoupila k výzvě redesignu svých webových stránek. Původní web již neodpovídal současným standardům, jak z hlediska vizuální identity, tak výkonových parametrů. Cílem agentury Brand Boost bylo vytvořit moderní, přehledný a uživatelsky přívětivý web, který bude efektivně reflektovat hodnoty a poslání Revolt.BI. 

Po vyslechnutí požadavků klienta jsme se pustili do práce. V rámci této výzvy jsme se zaměřili na implementaci Business Intelligence prvků, které zajišťují přehlednou a efektivní orientaci, jako např. interaktivní reporty. Klíčovým prvkem pro design byla vizuální identita společnosti, kterou jsme reflektovali výběrem kontrastní oranžové a černé barevnosti. Dále také fontem Poppins, který byl použit v různých řezech. Tento font je známý pro svou jednoduchost, čistotu a čitelnost. 

S klientem jsme udržovali pravidelnou komunikaci. Tato aktivní spolupráce nám pomohla na cestě k vytvoření webu, který je nejen vizuálně atraktivní, ale také funkčně efektivní

Design a UX: 

S důrazem na uživatelskou zkušenost jsme se zaměřili na provázání jednotlivých stránek tak, aby uživatel snadno našel požadované informace. Důležitým prvkem bylo rozumné řazení a členění podstránek s ohledem na funkčnost a přehlednost. Podmínkou klienta bylo rozdělení webu na business a technology část. Rozdělení jsme dosáhli pomocí barevného kódování – oranžová pro business, černá pro technology (HEX kódy: #EBA52D a #000000). Toto barevné schéma prochází celým webem a uživatelům usnadňuje navigaci. 

Pro web jsme vytvořili pohyblivé prototypy a originální kreslené ilustrace ve firemních barvách, které posílily unikátní identitu stránek. Písmeno „R“ z loga jsme využili jako piktogram a vodoznak na domovské stránce, což přispělo k originalitě a provázanosti webu

Díky tvorbě návrhu webu v nástroji Figma jsme mohli vytvořit detailní a interaktivní design, zahrnující mikro detaily jako například spojnice v pozadí či logo Revolt.BI v obrázcích. Animované obrázky, které doprovází celý web, jsou tvořeny ve stejných barevných odstínech a stylu jako zbytek webu. Na domovskou stránku jsme implementovali video animaci data-connection. Dále jsme využili interaktivní reporty, které zajišťují snadnou orientaci a čtení dat z reportů. Po najetí kurzoru na konkrétní část reportu se objeví orámované okno s informacemi, co přesně a jak lze z reportu číst. Součástí webu je i přehledná náborová stránka.

 

Závěr: 

Tvorba webových stránek pro Revolt.BI byl projekt, ve kterém se nám podařilo skloubit pečlivý design, zaměření na UX/UI a úzkou spolupráci s klientem. Výsledný web reflektuje nejen vizuální identitu společnosti, ale také poskytuje uživatelům přehledný a efektivní prostor pro interakci s obsahem.